Samsonite

Het woord 'design' doet onmiddellijk denken aan meubels, auto's en architectuur. Maar ook met bagage is design onlosmakelijk verbonden. 

Het ontwerpen van bagage heeft niet alleen te maken met een mooie vormgeving. Een koffer moet bovenal handig en gebruiksvriendelijk zijn.

Een nieuwe look...

Het voortdurend wisselende modebeeld, de ontdekking van nieuwe landen en culturen en allerlei nieuwe trends maken de consument veeleisender dan ooit. Het design-team van Samsonite bedenkt nieuwe concepten en zoekt nieuwe bagagelijnen en zoekt nieuwe materialen, onderdelen en kleuren of andere vormgeving .

...moet ook praktisch zijn.

Goed design heeft niet alleen met een 'look' of een mooie vorm te maken, maar ook met de juiste materiaalkeuze en gebruiksgemak. U wilt immers dat uw koffer duurzaam, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is. Bagage moet sterk zijn en bestand tegen tropische hitte en vrieskou, stof en vocht. Bagage moet ook gemakkelijk in de hand of op de weg liggen en mag geen problemen opleveren bij het onderhoud. Bij het ontwerpen houdt de designer rekening met het productieproces en gaat hij op zoek naar een manier om de koffer efficiënt en milieuvriendelijk te produceren. Design en productvernieuwing hebben dus alles te maken met wetenschap en technologie, kunst en vakmanschap.

Eigen design-centra

Samsonite beschikt in Europa over eigen designers en design-centra waar permanent onderzoek gebeurt naar nieuwe vormgeving, trendy kleuren en steeds lichtere materialen.

Vaak wordt ook een beroep gedaan op beroemde design-bureaus, die de lijn en vormgeving van het product bepalen. Samsonite heeft onder meer samengewerkt met Enthoven Associates te Antwerpen, Fether & Miles Design te Londen en Giugiaro Design te Milaan.

Nieuwe concepten

Nieuwe behoeften creëren ook nieuwe vragen. En daar speelt Samsonite als pionier direct op in. Neem nu de nieuwe technologische ontwikkelingen. De steeds verdergaande miniaturisering van electronische apparatuur en revolutie in de draadloze communicatie leiden tot nieuwe fenomenen zoals het mobiele kantoor: de moderne zakenman en -vrouw reist veel meer dan vroeger en wil computer, fax en telefoon overal binnen handbereik. Dankzij Samsonite kan hij of zij zowel kantoor als kleding kwijt in een wielkoffer. Samsonite tekent voor mobiliteit zonder grenzen.