Met het boek Create Meaningful Stuff richten de ontwerpers Peter Van Riet en Johan Van Mol zich tot bedrijfsleiders, managers, designers, innovators en marketers die een nieuwe aanpak zoeken om te innoveren in een geconnecteerde en geglobaliseerde wereld.
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
Studio Peter Van Riet, Create Meaningful Stuf, Studio Peter Van Riet, Studio Peter Van Riet
De aanleiding waren enkele vragen die zij zich voor zichzelf hadden gesteld: wat kan de toekomst van een designstudio zijn? Hoe kan je als ontwerper zowel strategisch als creatief van betekenis zijn? En vooral: hoe ontwikkel je als studio betekenisvolle producten en diensten?
Uit de vele gesprekken, brainstorms, discussies, schema’s en uiteenlopende ervaringen groeide een aanpak, die een blend is van design thinking, innovatiestrategie, product design, service design, digitale en strategische marketing. Innoveren vandaag betekent een radicale ommekeer in de aanpak: alle bestaande regels moeten continu in vraag gesteld worden, er kunnen nog enkel zinvolle oplossingen bedacht worden die bovendien strategisch sterk onderbouwd zijn zodat de ideeën ook vertaald worden naar inkomsten.
Deze aanpak – “Radical Design” - werd neergeschreven in het boek Create Meaningful Stuff.
De auteurs willen op een bevattelijke wijze aan de hand van cases en eigen ervaringen managers en ondernemers inspireren en begeleiden in dit veranderingsproces. Het boek is in verschillende hoofdstukken ingedeeld en ook visueel in verschillende niveaus opgevat, die telkens inhoudelijk verder uitgediept worden.
Met Create Meaningful Stuff hopen Peter Van Riet en Johan Van Mol vooral bij te dragen aan de relevantie, het vernieuwen en theoretisch onderbouwen van de disciplines design, design research en design thinking.