Klaas Verplancke ontwierp illustraties en animaties voor een communicatiecampagne naar aanleiding van de heropening van het Poster House Museum in New York, na de eerste COVID-19 lockdown in 2020. De posters en animaties verschenen op alle 1.800 digitale billboards in de straten van New York.
Geïnspireerd door de humor van Tomi Ungerer, ontwierp Klaas Verplancke illustraties en animaties voor een publieke communicatie campagne naar aanleiding van de heropening van het Poster House museum in New York, na de eerste Covid-19 lock down in 2020.
The Poster House is het eerste museum in de V.S. dat volledig in het teken staat van poster ontwerp. De samenwerking vloeide voort uit een eerder project waarbij de Poster House meewerkte aan een publieke communicatiecampagne van de stad New York. n.a.v. de eerste corona lockdown. Als visuele rode draad koos Klaas voor een bewegend element, of in het geval van print de suggestie ervan. De openrollende witte poster beslaat een centrale plaats in zowel de illustraties als de animaties van de campagne. De campagne werd aan een stevig tempo ontwikkeld. Op één nacht maakte Klaas een geanimeerde versie en een digitale poster van een eerder ontwerp. De volgende dag verscheen het op alle 1800 digitale billboards in de straten van New York, inclusief de schermen op Time Square en aan de Lincoln Tunnel. Het posterontwerp zal bovendien worden opgenomen in de permanente collectie van het Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum in New York.