STULENS MANIFEST

STULENS MANIFEST

Het Stulens Manifest ontstond tijdens brainstorms ter voorbereiding van de herinrichting van de conceptstore en het herbekijken van de identiteit. Home to Offices Stulens doet al sinds 1953 aan (kantoor)inrichting. Het manifest verwoordt de nieuwe richting die Stulens wil uitgaan: die van doordachte duurzaamheid wat productie en logistiek betreft. Naast die waarden wil Stulens een baken en broeihaard zijn op het vlak van design, kunst en cultuur.

Henry van de Velde Labels 2015

Editie 2015

Stulens Manifest

Publicatie

 

Ontwerp Pablo Hannon (Hectica)

 

Bedrijf Stulens

 

Papier: Munken Lynx Rough,

Curious Matter

210 × 180 × 5 mm

Het boek is symbolisch voor de nieuwe weg, en een tool om intern en extern mensen op sleeptouw te nemen. Het boek heeft de titel in het midden, de essentie op de cover en de voorbeeldmerken omarmen de spreuken. Verschillende lettertypes zijn de gids doorheen het inspiratielandschap.

Papier en productie zijn met zorg uitgekozen, het concept van sustainability in gedachte. De cover werd in drie verschillende kleuren van het coverpapier bedrukt. De kleuren heten ‘Curious Matter’, ‘Adiron Blue’, ‘Desirée Red’ en ‘Andina Grey’. Voor het binnenwerk werd Munken Lynx Rough gebruikt. Groen bindgaren zorgt voor een tikje frisheid.